Re: Re: reorganisation and destruction of irish catholic churches

Home Forums Ireland reorganisation and destruction of irish catholic churches Re: Re: reorganisation and destruction of irish catholic churches

Praxiteles
Participant

For anyone looking for a cheer-up and a good laugh in the midst of the November dreariness, Praxitelex shares the following which was published on http://verbumpatris.wordpress.com/ .

The national Centre for Liturgy in Association with the Advisory Committee on Sacred Art and Architecture will hold a day long conference for architects and artists and people interested and involved in places of worship on Saturday November 28th, in the Renehan Hall, St. Patrick’s College Maynooth from 11 until 4. Registration €25 through the national centre for Liturgy, St. Patrick’s College, 01- 7083478

Once again, it sounds like Chateaubriand’s description of Talleyrand and Fouché, la vision infernale… le vice appuyé sur le bras du crime.

“Ensuite, je me rendis chez Sa Majesté : introduit dans une des chambres qui précédaient celle du roi, je ne trouvai personne ; je m’assis dans un coin et j’attendis. Tout à coup une porte s’ouvre: entre silencieusement le vice appuyé sur le bras du crime, M. de Talleyrand marchant soutenu par M. Fouché ; la vision infernale passe lentement devant moi, pénètre dans le cabinet du roi et disparaît. Fouché venait jurer foi et hommage à son seigneur ; le féal régicide, à genoux, mît les mains qui firent tomber la tête de Louis XVI entre les mains du frère du roi martyr ; l’évêque apostat fut caution du serment.

Chateaubriand, Mémoires d’Outre-tombe”

Latest News